joi, 18 februarie 2010

Salvati Manastirea Cetatuia Negru-Voda

 
Azi am primit un mail din care razbate tristetea, suferinta, neputinta dar si dragostea, credinta, generozitatea si speranta. Redau continutul mail-ului mai jos si sper sa trimiteti si altora acest apel.

"Cu scuzele de rigoare pentru repetarea mesajului de anul trecut, revin cu un apel, de data aceasta disperat, in sprijinul Manastirii Cetatuia Negru-Voda. Nu mi-am imaginat la acel moment ca lucrurile se vor inrautati cu mult mai mult. Mare speranta imi pun in putinul celor multi, de aceea va rog sa trimiteti si altora acest mesaj.
De cand v-am scris, cam acum doua luni, situatia s-a schimbat dramatic (sau poate nu cunosteam eu toate detaliile) - nu mai sunt 3 calugari, ci doar parintele staret, care sufera de cancer la pancreas. Acum a ramas singur in varful unei stanci foarte greu accesibile pe timp de iarna, bolnav si cu facturi neachitate. Pe langa randuiala stricta de manastire mai trebuie sa ingrijeasca si cele doua batrane care pana acum gateau pentru obstea ceva mai numeroasa. Din pacate si ele sunt bolnave si nu il mai pot ajuta. E strigator la cer cum o biserica rupestra dintr-un sit arheologic cu vestigii dacice, cu moastele intregi ale unui cuvios roman, cu icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului, cu izvorul de aghiasma care curge doar intre sarbatoarea Izvorului tamaduirii si Adormirea Maicii Domnului si cu crucea de piatra la care cei ce se roaga cu credinta dobandesc grabnic ajutor raman in parasire, fara ca nimeni sa nu fie interesat sa le valorifice si sa le faca mai bine cunoscute, spre folosul oamenilor!
Cum sa supravietuiasca o manastire atat de bogata in daruri, doar cu un singur suflet binevoitor? Aici ar fi trebuit sa vina credinciosii in numar mare, fara sa le pese de greutatea drumului… Oare atat de mult s-au racit inimile noastre, incat prin nepasare vom condamna astfel de locuri la pustiire? Inca mai sper ca nu."


In urma acestui apel de suflet, am luat legatura telefonic (0248/544.000) cu parintele staret (protos. Modest Marian Ghinea). Am dedus ca dumnealui si cele doua maicute in varsta de 95, respectiv 84 de ani sunt intr-o situatie grea. Spun "am dedus" pentru ca parintele a fost usor jenat si a incercat sa evite sa vorbeasca despre sanatatea sa sau despre greutatile personale, spunandu-mi ca acestea nu sunt atat de importante. In schimb, mi-a vorbit cu multa caldura despre enoriasii de la poalele muntelui, despre istoricul manastirii si despre nevoia de a proteja si amenaja acest lacas de cult. In timp ce vorbea, glasul era usor tremurat din cauza lacrimilor ce cu greu si le retinea. Mi-a spus ca orice ajutor material/financiar cat de mic, este binevenit.
Pentru mai multe informatii recomand si site-ul Manastirii Cetatuia Negru-Voda. Tot aici puteti citi un istoric al manastirii.


Adresa la care se pot trimite pomelnice si bani este: Manastirea Cetatuia Negru-Voda, loc.Cetateni, jud. Arges, cod 117240, Protosinghel Modest Marian Ghinea.
De asemenea se pot depune bani in cont la BCR Campulung - Manastirea Cetatuia Negru-Voda, loc. Cetateni-Arges-117240, IBAN-RO98.RNCB.0023.0135.9944.0001 - RON
Telefonul Manastirii: 0248/544.000


Informatiile privitoare la adresa manastirii si a contului bancar, le-am preluat de pe site-ul oficial al Manastirii Cetatuia Negru-Voda, la sectiunea Apel de suflet. Aceste date au fost confirmate si telefonic de catre staretul manastirii - Protos. Modest Marian Ghinea

Doamne ajuta!



10 comentarii:

Ana Maria spunea...

Propun sa facem un banner pt Manastirea Cetatuia si sa il popularizam pe net! Cu link direct catre o pagina in care sa fie aceste detalii si povestea lor, eventual pagina Manastirii sectiunea "apel de suflet" sau "anunturi"! Vorbeste te tog sa isi actualizeze pagina de net cu cele de mai sus! Eu ma pot ocupa de banner!
Se popularizeaza pe toateblogurile.ro la provocarea de astazi! Speram sa atinga cat mai multe suflete! Ana maria

AMIRA spunea...

Este foarte buna propunerea ta. Din pacate, nu cred ca are cine sa mai actualizeze pagina pe site-ul manastirii. Trebuie sa ne descurcam altfel in privinta paginii.
Sa ai o zi plina de liniste si lumina!

Ana Maria spunea...

ti-am trimis mesaj pe contul de gmail!
o zi buna.

Mihai Zamfiroiu spunea...

am facut aproape tot ce mi-a fost cu putinta pentru a ajuta.

am sa incerc si trimiterea de ajutoare banesti .

mai multe stie Ana Maria , careia ii si multumesc pe aceasta cale .

o saptamana buna iti doresc.

AMIRA spunea...

Orice ajutor, cat de mic, material/financiar va fi binevenit. Parintele staret, mi-a dat drept exemplu o batranica ce a urcat muntele cu 10 caramizi pentru a le duce la manastire. Si acele caramizi au fost de folos.
Iti doresc o saptamana plina de iubire si lumina!

Adar M. spunea...

Ati vizitat, vreunul dintre cei care ati scris aici, manastirea? Stiti cum arata acum opt ani, de exemplu, si cum arata azi? Ati vazut kitch-ul oribil ridicat in fata vechii manastiri rupestre cu rol de biserica noua? Ati vazut termopanele montate peste vechiul put dacic? Stiti cum a fost sparta stanca pana la aproape juma' de metru de urmele cunoscute sub nume de "pasii lui Negru Voda"?

AMIRA spunea...

Nu, Adar, n-am vizitat manastirea... intentionez sa o fac in aceasta vara. In schimb, am vorbit cu cateva persoane care au fost acolo si au avut numai cuvinte de lauda. Din profilul tau, am aflat ca esti om de arte, pasionat de istorie, ceea ce ma determina sa nu te contrazic total... probabil anumite constructii nu se incadreaza tocmai bine zonei dar indiferent cum ar fi o biserica construita, n-as putea sa o consider vreodata kitch. Stii vorba ... Omul sfinteste locul.
Iti doresc o zi placuta, calda, luminoasa!
Adaug aici pentru vizitatorii blogului, inca un link pentru mai multe informatii despre acest loc sfant http://www.crestinortodox.ro/biserici-manastiri/manastirea-cetatuia-negru-voda-67995.html

Anonim spunea...

Doamne ajuta,
Pacat ca astfel de lacase de cult se pierd si altele "noi si moderne" se construiesc .Intr-adevar ajutorul nostru este foarte important dar eu as propune sa fie contactate inainte de toate episcopia, prefectura(primaria) mai ales cei responsabili de monumentele istorice poate se pot aduce anumite fonduri care il va ajuta pe parintele staret sa termine ceea ce a inceput.
Iar acei tigani care au ocupat abuziv pamanturile manastirii ar putea fi indepartati daca s-ar dori acest lucru.

alex_mdd spunea...

Cu internetul nu prea faci treaba in skimb daca am putea face publica tarii prin intermediul unui post de televiziune "Romania Te Iubesc" aceasta manastire cred ca poate s-ar skimba oarecum situatia in mai bine.SPER...

ica spunea...

Are dreptate Adar M.din pacate in tara esre plin de kitchuri in biserica.Ar trebui sa fie o comisie la ministerul cultelor care sa se ocupe activ de aceste probleme legat de interiorul si exteriorul bisericilor.Poate exista comisia dar numai formal.M-am lovit si eu de aceste probleme si degeaba am sesizat
la patriarhie nu s-a intamplat nimic.