miercuri, 2 iunie 2010

Sfantul Francisc din Assisi





 Rugaciunea Sfantului Francisc din Assisi


Doamne fă din mine un instrument al păcii:
Ca acolo  unde este ură, sa pun eu iubire,
Ca acolo unde este jignire, sa pun eu iertare,
Ca acolo unde este discordie, să pun eu armonie,
Ca acolo unde este greseala, să pun eu adevăr,

Ca acolo unde este îndoială, sa pun eu credinţă,
ca acolo unde este disperare, sa pun eu speranţă,
Ca acolo unde exista tenebre, sa pun eu lumina,
Ca acolo unde este tristeţe, sa pun eu bucurie.

Fă, Doamne ca eu să nu insist atat
Să fiu consolat, cat să consolez,
Să fiu înţeles, cat să inţeleg
Să fiu iubit, cat sa iubesc.

Căci dand, se primeste,
Uitând, se gaseste,
Iertând, esti iertat,
Murind, se invie la viata vesnica! 
Amin.


Rugaciune in cinstea Sfantului Francisc de Assisi  


Dumnezeule, care i-ai dat Sfantului Francisc sa devina asemenea chipului lui Hristos prin saracie si umilinta si sa intre bogat in ceruri in cantul de slava al ingerilor, da-ne te rugam ca umbland pe cararile lui sa-l putem urma pe Fiul tau si sa ne unim cu tine intr-o iubire plina de bucurie.  Prin Hristos, Domnul nostru.  Amin.


Trei zile de rugaciune catre Sfantul Francisc de Assisi
 
Ziua I
  
Sfinte Francisc, din tinerete te-ai lepadat de bunavoie de toate cele pamantesti spre a-l urma mai indeaproape pe Iisus Hristos pe calea saraciei si a umilintei; exemplul tau i-a atras pe foarte multi, ajutandu-i sa lase calea ratacirii si a pacatului si sa inceapa o viata noua in Hristos.  Te rugam, dobandeste-ne harul sa ne dezlipim si noi de cele lumesti si trecatoare, ca sa putem castiga bunurile adevarate si vesnice. 

Ziua a-II-a

Sfinte Francisc, tu ai meditat adeseori suferintele si moartea Mantuitorului nostru si ai voit ca toti oamenii sa aiba parte de binefacerile rascumpararii. Te rugam, dobandeste-ne harul sa ne plangem neincetat greselile prin care de nenumarate ori l-am rastignit pe Domnul nostru, Iisus Hristos. Ajuta-ne sa fim si noi din ceata acelora care vor binecuvanta in veci milostivirea ta. 

Ziua a-III-a

Sfinte Francisc, tu ai iubit mai presus de toate suferintele si crucea lui Iisus si te-ai invrednicit sa primesti in trupul tau semnele Rastignitului, a carui imagine vie ai fost pe pamant.  Te rugam, dobandeste-ne harul sa purtam si noi cu rabdare crucea de fiecare zi pentru ca urmandu-l astfel pe Iisus, sa ne invrednicim de acea fericire care le este pregatita de Dumnezeu celor care plang. Roaga-te pentru noi, Sfinte Francisc ca sa ne facem vrednici de fagaduintele lui Hristos.
Doamne Iisuse, tu ai reinnoit in trupul Sfantului Francisc semnele rastignirii tale spre a ne inflacara inimile reci cu focul iubirii divine. Pentru vredniciile si rugaciunile Sfantului Francisc, te rugam, da-ne sa purtam cu rabdare crucea datoriilor zilnice, aducand roade vrednice de mantuire.  Tu care vietuiesti si domnesti in vecii vecilor. Amin.

Niciun comentariu: